Pečená cizrna

Popcorn, brambůrky, slané tyčinky, prostě nějaké to zobání k televizi nebo k posezení s přáteli chybí doma málokomu. Pečená cizrna je zdravější alternativa ke všem slaným pochutinám na které jste všichni zvyklý. 

Kombinace koření a bylinek záleží čistě na vaší chuti. Kombinuji vždy sůl+ další ingredienci. Mimo uzené papriky je u nás velmi oblíbená kombinace s bazalkou, oreganem nebo grilovací koření. Cizrnu lze připravit také na sladko, napřílad posypat skořicí a zakápnout zdravější variantou cukru, některým ze sirupů zmiňovaných zde. Doporučila bych agávový, ale při dobré fantazii si s chutěmi můžete pohrát. 

Ingredience
250 g cizrny

1polévkovou lžíci olivového oleje
koření uzená paprika ( popřípadě jiné)
sůl

Při namáčení cizrny použijte větší mísu nebo hrnec. Cizrna do sebe natáhne velké množství vody a pokud namáčíte například přes noc, může se vám stát, že v míse zbudou suché kuličky. Vody raději více než méně. Při namáčení ani vaření nesolte. Ideálně nechte namočené přes noc, poté slijte vodu a vařte v čisté vodě asi 20 minut. Cizrna by měla být měkká, ale ne rozvařená. Vodu slijte a cizrnu v sítu důkladně propláchněte, poté nechte okapat. Na velký talíř nebo plech rozprostřete čistou a suchou utěrku na kterou rozprostřete cizrnu, chvílí nechejte proschnout a utěrkou opatrně dosušte. Zbavení vlhkosti vám zaručí křupavost po upečení.


Osušenou cizrnu přendejte do mísy, posypte kořením a důkladně promíchejte, aby se obalila každá kulička. Přimíchejte olivový olej. Rovnoměrně rozprostřete na plech vyložený pečícím papírem.


Pečte na 200 stupňů cca 20 minut.

Po vytažení z trouby lehce posypte solí a promíchejte.


 

 

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *